HOME STAGING – CZYM JEST?

Decyzja o zakupie czy też wynajęciu nieruchomości jest zwykle podejmowana w ciągu pierwszych 30 sekund od wejścia osoby oglądającej do mieszkania lub domu. Z kolei 3 sekundy wystarczą, by zainteresować osobę poszukującą nieruchomości na portalach ogłoszeniowych.
Dlaczego?
Ponieważ decyzja ta zapada w większości przypadków pod wpływem emocji. Pierwsze wrażenie ma więc kluczowe znaczenie.
HOME STAGING TO SZYTĘ NA MIARĘ, PROFESJONALNE PRZYGOTOWANIE NIERUCHOMOŚCI DO SPRZEDAŻY ORAZ DO WYNAJMU.
Działania te skupiają się na zastosowaniu pewnych technik marketingowych oraz dekoratorskich. Mają one doprowadzić do poprawy atrakcyjności nieruchomości, a to z kolei ma sprawić, że przygotowywane wnętrze staje się miejscem, w którym kupujący bądź najemca zapragną mieszkać.

HOME STAGING ma przynieść ściśle określone KORZYŚCI oraz doprowadzić do osiągnięcia założonego WYNIKU.
KORZYŚĆ:
- bardziej atrakcyjna nieruchomość,
- nieruchomość wyróżniona na tle konkurencji,
- większe zainteresowanie ofertą – większa liczba wyświetleń ogłoszenia na portalach sprzedażowych,
- większa liczba potencjalnie zainteresowanych nabywców bądź najemców.
WYNIK:
- finalizacja transakcji w jak najkrótszym czasie,
- finalizacja transakcji po możliwie najwyższej cenie.
ZASADY SĄ PROSTE:
- sprzedaż / wynajem w krótszym terminie – bo atrakcyjna wizualnie nieruchomość przyciąga większą liczbę oglądających, czyli potencjalnych osób, z którymi może dojść do podpisania umowy,
- sprzedaż / wynajem przy minimalnych negocjacjach – bo eliminujemy czynniki, które mogą odstraszyć potencjalnie zainteresowanych, osiągasz lepszą cenę finalną transakcji.
Home Staging jest sztuką podkreślenia atutów nieruchomości, wyeksponowania jej potencjału z myślą o odpowiednio dobranej grupie docelowej. Home Staging jest skutecznym narzędziem sprzedażowym.
NIE OBNIŻAJ CENY OFERTOWEJ od samego początku lub wtedy, gdy nie ma zainteresowania ofertą.
ZAINWESTUJ W PROCES przygotowania nieruchomości do sprzedaży bądź wynajmu, bo to się po prostu opłaca.
Oto kilka statystyk, które pokazują, że warto:
- 10 – 15 % – o tyle średnio Home Staging podnosi wartość nieruchomości,
- około 40 % – o tyle szybciej sprzedają się nieruchomości profesjonalnie przygotowane do obrotu,
- ponad 80 % potencjalnych nabywców i najemców znacznie łatwiej wyobraża sobie swoją przyszłą przestrzeń życiową w danym miejscu, jeśli została ona odpowiednio zaaranżowana, przez co szybciej podejmują decyzję,
- około 80 % pośredników/agentów w obrocie nieruchomościami przyznaje, że Home Staging działa i z roku na rok zwiększa się liczba tych, którzy wykorzystują go przy sprzedaży swoich nieruchomości.
HOME STAGING – DLA KOGO?
- Dla Osób, które chcą sprzedać lub wynająć nieruchomość i zależy im by proces ten przebiegł w jak najkrótszym czasie przy zachowaniu atrakcyjnej ceny.
- Dla Osób, które próbują od jakiegoś czasu sprzedać bądź wynająć swoją nieruchomość, jednak nadal nie przyniosło to założonego efektu.
- Dla Osób, posiadających nieruchomości pospadkowe, dla których proces wystawienia oferty na rynek jest niezwykle trudny, potrzebują w tym wsparcia.
- Dla Pośredników oraz Agentów, którym zależy na tym by sprzedawać więcej nieruchomości ze swojej bazy oraz tych, którzy chcą w końcu doprowadzić do finalizacji transakcji nieruchomości „trudnych”.
- Dla Inwestorów i Flipperów, którzy potrzebują osoby, która obiektywnie spojrzy na nieruchomość i podpowie, jak najlepiej wydobyć potencjał nieruchomości lub dla tych, którzy mają już wyremontowane mieszkanie i potrzebują przysłowiowej „wisienki” w postaci stylizacji do sesji zdjęciowej.

HOME STAGING – ILE TO KOSZTUJE?
Home staging wymaga inwestycji pieniężnej. To jak duży będzie to wydatek zależy od stanu Twojej nieruchomości. Czasami budżet projektu, czyli kwota na wprowadzenie zmian we wnętrzu, zamyka się w 2 tysiącach PLN, czasami nieruchomości wymagają nakładów powyżej 10 – 15 tysięcy PLN.
Jednak budżet zmian jest zawsze planowany w taki sposób, aby był on opłacalny dla Właściciela. Ustalając zakres prac zawsze przedstawiam działania konieczne do wykonania oraz zalecane, co pozwala na dostosowanie się do budżetu, którym Właściciel dysponuje.
Gdy pojawia się trudność w sprzedaży lub wynajęciu nieruchomości, to najczęstszym zabiegiem stosowanym przez Właścicieli i Pośredników jest obniżenie ceny ofertowej o 10-20 tys. PLN. A może lepszym rozwiązaniem byłoby te pieniądze zainwestować w naprawę wszystkich usterek, unowocześnienie wnętrza, nadanie mu charakteru oraz przytulności, aby otrzymać niejednokrotnie wyższą cenę niż ta pierwotnie założona? Niech obniżenie ceny ofertowej nie będzie Twoim pierwszym działaniem, aby zachęcić kogoś do odwiedzenia Twojej nieruchomości.
Zainwestuj w proces przygotowania nieruchomości do obrotu, a efekt może Cię pozytywnie zaskoczyć.